dilluns, 10 de juny del 2013

Enigmes i problemes-trampa


Aquest trimestre, a Matemàtiques, hem descobert els enigmes i els problemes-trampa, que són més divertits i alhora ens fan pensar una mica.

Per a treballar-los, primer els pensam individualment, després per parelles i, finalment, els posam en comú en grups de quatre. Així, coneixem altres punts de vista i triam, entre tots/es, la resposta que ens sembla més encertada.







Aquí en deixam un parell i més endavant posarem la resposta. Anau alerta i no caigueu en les trampes!!!


ENIGMA 1

Un cotxe negre, amb els llums apagats, entra a un carrer que no té fanals ni faroles i on cap de les cases  té les llums enceses.... De sobte es creua un gat negre! Malgrat tot, per sort, el conductor pot esquivar-ho! Com pots ser això possible?


ENIGMA 2

Avui és un dia nuvolat i plujós. Fa vent de força tres que ve de del Nord. Casa meva està situada a la part est d'una petita muntanya i el meu gall és a la part més de la teulada. Allà hi pon un ou.  Si tenim en compte la força i direcció del vent i la posició de casa meva, cap on caurà l'ou? Cap al nord, al sud, a l'est o a l'oest?

  
ENIGMA 3

A una taula hi ha 10 mosques. Amb un matamosques peg un cop sec i en mat dues. Quantes mosques vives queden a la taula?


ENIGMA 4


Abans-d'ahir tenia 12 anys, i l'any que ve faré 15. És possible? En cas que sí, quin dia és? 



PROBLEMA-TRAMPA 1

A un zoològic hi ha 3 hipopòtams, 4 micos, 2 lleons i 3 zebres. Quantes girafes hi ha?


PROBLEMA TRAMPA 2

 Tinc 2 bicicletes, 2 consoles i 2 pilotes. Quina és la joguina que més m'agrada? I la que menys?


PROBLEMA-TRAMPA 3


A un museu hi havia 157 quadres. Hi entren uns lladres i en roben la meitat. Quants quadres eren petits?


PROBLEMA-TRAMPA 4


A la papereria he comprat un bolígraf d'1 euro, una carpeta de 2 euros i una llibreta de 4 euros. Si he pagat amb un bitllet de 10 euros, quant m'ha costat la carpeta?